Content-idéer

Contentmarketing - helt kogt ned!

3 lette huskeord

Det lyder måske lige friskt nok at sige, at der kun er 3 vigtige ting i content marketing, men helt kogt ned er 3 elementer nøglen. Elementerne er KNOW, LIKE og TRUST. 

  1. KNOW
    Hvis du er vedholdende med dit indhold på dine sociale medier og sørger for, at der er et kontinuerligt flow, vil din målgruppe (potentielle kunder) komme til at kende dig. Selvom det lyder banalt og som markedsføring 101, er det stadig det mest essentielle. Din målgruppe skal kende til dig og dit produkt, før de kan overveje at købe det.
  2. LIKE
    Dine potentielle kunder kommer til at kunne lide dig, hvis du giver noget af dig selv og dele dit unikke perspektiv på relevante emner. Der er et utal af metoder til at lade din målgruppe komme under huden på dig. En måde kunne være at dele videoer af dig selv eller udgive podcast, hvor du fortæller om dig selv og din passion for dit fag. Selvom vi føler, at vi køber de varer, der giver allermest mening, er vores holdning til et produkt ofte farvet af vores følelser – vi køber med følelserne. Det vil altså sige, at jo bedre din målgruppe kan lide dig, jo større chance har du for, at de vil købe dine produkter.

  3. TRUST
    Ved at videregive værdifuldt indhold til dine kunder, via dine sociale medier hver eneste dag, vil dine kunder stole på dig. Hvis du giver dem gode råd, de kan bruge og indhold, de synes er interessant og vigtigt, vil dine kunder automatisk forbinde dig med at være en, man kan stole på. Når dine kunder stoler på dig, og den viden du har på området, er der større chance for, at de kommer tilbage og bliver loyale kunder. 

Forsøg at få bygget disse tre elementer ind i jeres markedsføring – det vil gøre en verden til forskel. Både for jer og for kunderne.

Læs også vores blogindlæg om, hvordan du kommer i gang med content marketing her!

Vil du lære mere?
Se vores kurser her.