Case: Veterankortet

Hvordan former man en fortælling om et samarbejde, der ikke blot har resulteret i et godt produkt, men der giver danskerne lyst til at støtte og løbende anerkende de, der har satset det hele?

Målet

Med frivillighed og hjertet på rette sted kommer man langt. Men nogle gange kan det rigtige samarbejde tage de gode formål endnu længere. Sammen med Thisted Bryghus udviklede Veterankortet Veteranøllen. For hver solgt øl, doneres 1 kr. til veterankortet.dk og deres arbejde med at forbedre de daglige levevilkår for de veteraner, som har brug for en håndsrækning.

Formålet var at sætte ansigt på de virkelige historier, som almindelige danskere bærer rundt på, uden vi andre kan se det på dem.

Filmen skulle bruges på sociale medier samt i butikkerne under Salling Group, som f.eks. Føtex.

Hvorfor en videocase?

Veterankortet er til for mennesker. Mennesker med ar på sjælden og brug for lidt ekstra anerkendelse. Derfor var det vigtigt, at både se og høre fra de mennesker, der havde brug for den ekstra håndsretning. Ved lade vores to veteraner tale direkte til kameraet skabte vi en direkte kontakt til modtagerne af filmen. En direkte kontakt, der vil blive husket, når modtageren igen ser enten Veteranøllen i butikkerne eller andet materiale fra Veterankortet. Et budskab, der kan mærkes helt ind i hjertet.

Services

  • Et afklaringsmøde, hvor vi lærte om Veterankortets mission og værdier. Både i Veterankortet og i samarbejdet med Thisted Bryghus.
  • Sparring om relevante målgrupper og forskellen på de forskellige platforme, filmen skulle leve på.
  • Idéudvikling om mulige koncepter og fortællinger, der kunne overbringe budskabet bedst muligt.
  • Udformning af historien og implementering af storytelling-elementer.
  • Storyboarding af den valgte fortælling.
  • Booking af lokationer og medvirkende i samarbejde med Veterankortet.
  • Fuld produktion: Optagelser på 2 lokationer, redigering af billeder og interview, lyddesign, color grading og eksport i de forskellige formater.

Produkter

  • En stærk fortælling, der med sit rørende budskab skaber kendskabet til Veteranøllen og vigtigst af alt giver en følelse af lyst til at støtte og anerkende de danske veteraner.
  • Levering af den endelige film i de ønskede formater, samt designet thumbnail til at fange modtagerens opmærksomhed helt fra start.

"Virkelig professionelt"

"Et helt igennem fantastisk team at arbejde sammen med 🙂 Vi fik lavet en reklame/infofilm omkring Veteranøllen fra Thisted Bryghus, og de gav den bare gas fra starten. Virkelig professionelt.🤜🤛"
Jimmi Povlsen
Formand og stifter

Se flere cases

Hør mere om jeres muligheder