Case: Taekwondo

Hvordan får men kickstartet en sportsklub efter en global nedlukning? Son Taekwondo Støvring valgte at få produceret en række film, baseret på klubbens værdier. Alle tilrettet deres målgruppe på sociale medier m.m.

Målet

Corona har været hård ved de danske foreninger og foreningslivet generelt. Son Taekwondo Støvring tog kontakt til os, fordi de ønskede at nå bredere ud på Facebook og Instagram. Målet med videoerne var at få flere i Støvring og omegn til at kende til Son Taekwondo og dermed få flere medlemmer til klubben. Klubben ønskede både at få flere medlemmer, formidle alle klubbens værdier og at få flere piger med i klubben, da den havde et overtal af drenge. De ønskede altså at få en video, der både repræsenterede deres værdier, træningen, de seje elementer, pigerne og ikke mindst klubbens alsidighed.

Hvorfor valgte Son Taek Wondo Støvring video-promovering?

Son Teakwondo i Støvring havde brug for et SoMe-boost, så de havde noget materiale til at kickstarte klubben efter en hård corona-periode. Efter afklaring af deres behov fandt vi frem til, at de i første omgang havde brug for 5 videoer, så de havde noget at komme i gang med. Det udmyndede sig i en hovedevideo og 4 mindre temavideoer. På sigt håber de selv, at de kan producere mere indhold selv, og derfor var de 5 videoer en god start.

Services

  • Et afklaringsmøde med nogle af klubbens søde medlemmer, hvor vi fandt ud af, hvilket behov klubben havde, og hvordan vi bedst muligt kunne hjælpe. 
  • Sparring om relevante målgrupper. Det er altid essentielt at se på, hvilke målgrupper, der er de mest relevante. For Son Taek Wondo var det relevant både at tage højde for nye medlemmer og deres forældre. 
  • Idéudvikling om videoens indhold. Videoen skulle indeholde flere temaer, der alle var med til at danne en ramme om klubbens værdier. 
  • En kort introduktion til, hvordan man kan bruge Facebook, for at få mest muligt ud af videoerne – både nu og i fremtiden.

Produkter

  • To optagedage hos dem, hvor vi både filmede deres hold, vanvittige fysiske øvelser og det sociale liv i klubben. 
  • En hovedvideo, der indeholder de forskellige elementer, som klubben ønskede skulle indgå i videoen. 
  • Fire undervideoer, der er opdelt i temaer, så de havde mere end ét skud i SoMe-bøssen. Videoerne kan leve hver for sig, og kan være med til at skabe blikfang på klubbens Facebook-side i en periode.

Vi følte os i gode hænder fra allerførste kontakt.

"Vi havde et samarbejde med Alkymedia om, at få gang i vores Taekwondo klubs sociale medier efter en hård Coronanedlukning - og hold da op, hvor blev det et givtigt samarbejde!

Vi fik produceret 4 små videoer, som vi løbende kunne dryppe ud på vores sociale platforme, efter kyndig vejledning.

Efter blot den første video - som nåede ud til næsten 7000 personer - er vi nu i den situation, at der er venteliste på vores børnehold - og alle andre hold har også oplevet fremgang på medlemmer.

Vi følte os i gode hænder fra allerførste kontakt: Maja er uhyggelig skarp på strategien og Marc er en kunstner bag et kamera. Vi kan derfor med ro i sjælen give dem vores allerstørste anbefalinger - I vil IKKE fortryde det!"
Jonathan Vestergaard Linnemann
Træner

Se flere cases

Hør mere om jeres muligheder