Case: Profox

Hvad er bedre, end at lade sine glade kunder tale for sig? Det var for Profox et oplagt valgt, da de samler netop på glade kunder. Derfra udarbejder vi en spørgeramme, der hjælper dem med at sætte de helt rigtige ord på samarbejdet.

Målet

En branche, der har været specielt hårdt ramt under corona, er eventbranchen. Profox leverer lyd og lys til koncerter og festivaler, og netop det har der været meget lidt af det sidste halvandet år. Profox ønskede derfor at vende tilbage med et brag – selvom verden ser anderledes ud efter corona. Med videoer er Profox i stand til at vise deres alsidighed og ovenikøbet tiltrække nye kunder. Målet for Profox var at vise begge sider af de events, de leverer til. Altså både deres perspektiv og deres kunders. De ville gerne fortælle om, hvordan de praktisk løser de opgaver, de får og derudover ønskede de, at deres kunder kunne fortælle, hvordan de oplever samarbejdet med Profox.

Hvorfor valgte Profox casevideoer?

I samarbejde med Profox fandt vi frem til, at det ville være værdifuldt at formidle deres arbejde med cases. Når man taler om lyd og lys til store events, taler man absolut ikke om ‘one size fits all’ og derfor fandt vi i fællesskab frem til, at det var værdifuldt at vise, hvordan de løser forskellige opgaver. Med casevideoer er Profox både i stand til at vise deres alsidighed og ikke mindst agilitet. Når Profox leverer lys, lyd, scener og meget andet til store events, er der en masse visuelt interessante elementer, der gør sig rigtig godt på video. Profox leverer til mange forskellige formater, og er agile til fingerspidserne. Med case-videoer var det muligt at vise, hvordan de kan tilpasse deres setups til nærmest alle sammenhænge. Denne evne er utrolig vigtig i denne post-coronatid, hvor mange arrangører skal gentænke deres formater, for at overholde restriktionerne.

Services

  • Sparring om udformningen af casevideoerne, så vi sikrede at videoerne levede op til Profoxs forventninger og samtidig var relevante for Profoxs målgruppe. 
  • Konkrete idéer til udformningen i forhold til emner, billeder og vinklinger. 
  • Interviews af både medarbejdere og kunder, for at sikre en klar linje og sammenhæng i deres udtalelser. 
  • Tilrettelæggelse af interviews og forberedelse af kunder og medarbejdere.

Produkter

  • Casevideo fra TYRA-arrangementet i Frederikshavn, der både indeholder udtalelser fra arrangøren og Profox. 
  • Casevideo fra Lyden af Nibe, der er dette års corona-venlige udgave af Nibe Festival. I viodeoen er der udtalelser fra arrangøren og Profox. 
  • Intro- og outrografik, der går igen i videoerne, men også de fremtidige casevideoer, så videoerne får en form og en ramme.

Det bedste samarbejde!

"Vi bruger Alkymedia til mange forskellige opgaver i vores virksomhed og har udelukkende ros! Altid ja-hat, kreative!"
Mikkel Rodkjær
Salg & Projektrådgiver, Direktør

Se flere cases

Hør mere om jeres muligheder