Case: Ørnereservatet

Nogle emner kræver længere formater, når formidling og vidensdeling er i højsædet. Derfor blev Peters enorme viden om ørnenes liv og adfærd til tre dokumentarer.

Målet

Peter Frank Wenzel og Ørnereservatets ultimative mål er at dele viden om rovfugle, i håbet om, at endnu flere vil være med til at passe på dem. Derfor var målet med dokumentarerne selvfølgelig det samme. Peter har en fuldstændig fantastisk stor viden om rovfulge, og derfor var vores vigtigste opgave at kondensere denne viden ind til samlede emner, som kunne fungere i det længere dokumentarformat. 

Hvorfor valgte de mini-dokumentarer?

Vi tog et møde med Peter for at få et grundigt indblik i, hvilke veje vi sammen kunne gå med dokumentarerne. Vi kom hjem med en enorm mængde emner og temaer, som vi konkretiserede i et idé-katalig. Ud fra hvert emne kom vi med eksempler på, hvordan den enkelte dokumentar kunne udformes. Derefter havde vi en dialog med Peter, som valgte emnerne ‘Havørne’, ‘Området’ og ‘Besøget’. Med disse emner var det muligt både at præsentere en fascinerende rovfugl, det smukke landskab og give et indblik i, hvad man, som tilskuer, kan forvente af et besøg. Dem, der besøger Ørnereservatet, får en kæmpe oplevelse, fordi de enorme rovfugle kommer helt tæt på – man kan høre deres lyde og man indser, HVOR store de er. I dokumentarerne ville vi forsøge at give en lille flig af den oplevelse. Udtalelserne med Peter gik som smurt, men vilde dyr er jo – vilde – og derfor kunne vi ikke detailplanlægge optagelserne med fuglene. Derfor besøgte vi Ørnereservatet af flere omgange for at samle materiale til alle tre videoer. 

Ørnereservatet er aktiv på flere sociale medier, og derfor lavede vi også 10 reels, altså kortere formater, der kunne fungere som appetitvækkere på Instagram og Facebook. 

Services

  • Sparring om indholdet til de tre dokumentarer.
  • Idékatalog med emner og ‘takes’ på, hvordan dokumentarerne kunne udformes, som Ørnereservatet kunne vælge imellem. 
  • Forberedelse, tilrettelæggelse og optagelse af udtalelser med Peter Frank Wenzel.
  • 10 reels til sociale medier, der skulle virke som appetitvækkere. 
  • 1 specielt tilpasset bannervideo til Ørnereservatets hjemmeside. 
  • Rådgivning om brug af materialet jf. de forskellige platforme. 

Produkter

  • Tre 5-10 miutter lange dokumentarer, der indeholder aftalte emner.
  • 10 reels, der blev lavet af alt det materiale, vi havde fra dokumentaroptagelserne. 
  • Bannervideo, i tilpasset format, til hjemmesiden. 
  • Intro- og outrografik, der går igen i videoerne, men også de fremtidige casevideoer, så videoerne får en form og en ramme.

Se flere cases

Hør mere om jeres muligheder

En fælles passion 🌊

"Alkymedia er kompetente og dedikerede til deres arbejde, som de udfører i høj kvalitet –især med naturen i førsteklasses fokus. Vi ser frem til mere interessant samarbejde i fremtiden"
Peter Frank Wenzel, Direktør
Ørnereservatet