Case: Centrica

Centrica er en stor international virksomhed, der trader energi. Derudover har de mange initiativer for at sikre medarbejdernes muligheder og arbejdsglæde.

Målet

En stor international virksomhed som Centrica har brug for nogle af Danmarks skarpeste hjerner for at kunne eksistere – ene og alene fordi energy trading er komplekst og i konstant forandring. Derfor var målet for Centrica at fortælle om, hvordan det er at arbejde hos dem, og hvilke muligheder, de kan tilbyde den enkelte medarbejder. 

Centrica ønskede at lave flere forskellige type videoer, der kunne tiltale forskellige målgrupper. Fordi de har et stort Student & Graduate Programme, der både onboarder og viser mulighederne internt i Centrica, ønskede de at tage udgangspunkt i dette program. Yderligere ønskede de også videoer, der mere overordnet fortæller, hvem de er og hvad de står for. 

Hvorfor valgte Centrica medarbejderdrevne videoer?

Centrica er en virksomhed i rivende udvikling, og de søger løbende efter nye dygtige talenter. Derfor gav det sig selv, at videoerne skulle tage udgangspunkt i medarbejderne og deres karrierer hos Centrica. På den måde kunne vi kombinere employer branding og case-formatet, der giver modtagerne et billede af, hvad man, som medarbejder, kan forvente hos Centrica. 

Centrica ønskede at have flere forskellige typer videoer, der kunne aktivere forskellige målgrupper med forskellige pointer. Efter vi havde talt med Centrica om disse ønsker og deres primære målgrupper, lavede vi et oplæg til, hvordan videoerne kunne udformes og eksekveres. Vi lavede oplæg til speaks, indhold, visuelt storyboard og en produktionsplan, så alt var klar til optagelserne.

Centrica har primært brugt videoerne på LinekdIn og til internt brug ifbm. rekruttering af studerende og dimitenter. Derudover har vi også produceret en eventvideo fra deres besøg på CBS i København, en eventvideo fra CET Games og deres video til Kvindernes Internationale Kampdag. 

Services

  • Sparring om indhold – både billeder og videoer med forskellige temaer.
  • Afklaring af målgrupper. Vi fandt i fællesskab frem til, hvilke målgrupper, der var interessante at ramme med indholdet, og det er blevet en rettesnor for det, vi laver. 
  • Idéer til udformning af employer branding-videoer, til de forskellige relevante målgrupper. 
  • Udformning af speaks og speak-opdeling ud fra Centricas materiale.
  • Konceptudvikling, idéoplæg og udformning af visuelt storyboard til videoen til Kvindernes Internationale Kampdag. 
  • Upload af billeder og videoer til deres egen indholdsbank, så materialet ligger klar, så snart det er færdigt. 
  • Løbende idéudvikling om indhold og potentielle indholdsmuligheder.

Produkter

  • Employer branding-videoer med henblik på rekruttering af nye medarbejdere og deltagere til deres Students Programme
  • Videoer om deres Graduate Programme.
  • Eventvideoer fra forskellige arrangementer – f.eks. deres besøg på CBS i København. 
  • Video fra deres medarbejderevent ‘CET Games’ i Rebild til internt brug.
  • Video om deres ligestillingstiltag ifbm. Kvindernes Internationale Kampdag. 

Se flere cases

Hør mere om jeres muligheder