Case: BWT x NorthSide festival

NorthSide Festival vil være brancheledende på bæredygtighed. Dette kræver en masse en masse grønne og innovative idéer. I 2022 forsøgte de at udfase vandflaskerne med hjælp fra BWT. 

Målet

I disse år er der mange kendte formater, som for eksempel festivaler, der gør sig grønne tanker. Nogle af dem, der forsøger at gå i front er NorthSide Festival i Aarhus. BWT ved alt om vand og hvordan man kan udfase de kendte halvliters plastikvandflasker. BWT installerede vandautomater på festivalen, så deltagerne kunne fylde deres egne flasker, kopper og glas og på den måde reducere brugen af plastikflaskerne. Målet for produktionen var at vise, hvordan systemet virker og hvilke muligheder der er på området – selvfølgelig overdrysset med festival-stemning. 
BWT ønskede at lægge videoerne på Instagram, og derfor udmundede optagelserne i reels og en casevideo til LinkedIn og internt brug. 

Hvorfor valgte BWT SoMe-videoer?

BWT sælger både til private og erhverv, og derfor tror de også værdien af at være bredt tilstede på forskellige platforme. Tidligere har de lavet cases med private, og derfor ville de også gerne have en erhvervscase. Derudover ønskede de videoer til Instagram, og her anbefalede vi dem at tematisere videoerne til ultrakorte budskaber, der kunne eksistere i reels på deres profil. 

Inden optagelse planlagde vi de dele, der var mulige. Heriblandt en udtalelse fra både NorthSide og BWT, hvor vi havde planlagt en spørgeramme, der skulle belyse samarbejdet og den gensidige værdi. Vi kom hjem med en masse materiale, som vi efterfølgende sammensatte til casevideoen, tematiserede reels med tekster, stillbilleder og en produktneutralvideo uden steds-/tids-specifikke elementer til generel brug. 

Services

  • Sparringsmøde om indhold, målgrupper, formål og planlægning.
  • Sparring om indholdet til sociale medier.
  • Hjælp til den kommunikative del og konceptudvikling ifht. videoernes indhold og budskab. 
  • Sparring om den visuelle tone of voice.
  • Konkrete idéer til video- og billedmateriale.
  • Tilpasning af deres materiale, så det passer til deres platforme.
  • 2 retterunder til alle videoerne med mulighed for at komme med feedback.

Produkter

  • Produktionsdage på North Side Festival i Aarhus.
  • 1 casevideo med udtalelser fra BWT og North Side.
  • 1 produktneutral video
  • 3 reels, der omhandler deres mission
  • 4 reels, der omhandler stemningen
  • Undertekster på de videoer, hvor der indgår udtalelser. 
  • Grafik jf. deres eksisterende grafik og deres designguide.
  • Underlægningsmusik til videoerne (m. fri licens til samtlige produktioner).
  • Stillbilleder – både fra optagelserne og stillbilleder, taget separat. 
  • Thumbnail/miniature til case-videoen.
  • Redigering af videoer og billeder i aftalt stil.

Se flere cases

Hør mere om jeres muligheder