Case: Erhvervshus Nordjylland

Casevideoer og eventvideoer skulle give et lille indblik i det hav af muligheder, Erhvervhus Nordjylland tilbyder det nordjyske erhvervsliv.

Målet

Erhvervshus Nordjylland (EhNj) tilbyder både sparring, rådgivning, events og meget mere til nordjyske virksomheder. Målet med videoproduktionerne var at opnå øget synlighed på sociale medier, og dermed få flere erhvervsdrivende til at få øjnene op for de mange muligheder, Erhvervshus Nordjylland tilbyder. Eftersom erhvervshuset både hjælper SMV’er og store virksomheder, var det vigtigt, at videoerne kunne tiltale begge målgrupper ved at beskrive de udfordringer og løsninger, der er relevante for hver af dem. 

Casevideoer og eventvideoer

Efter at have afdækket EhNjs primære tilbud og målgrupper, udformede vi i samarbejde drejebøger til casevideoerne. Hver casevideo tager udgangspunkt i en virksomhed, der har fået hjælp gennem EhNjs tilbud. Casevideoerne skulle derfor både indeholde en konkret udfordring, overvejelserne undervejs og en konkret løsning. I samarbejde med EhNj udvalgte vi to relevante, men også forskellige virksomheder – Ferslev Entreprenør og Komproment. Deres udfordringer læner sig op ad de udfordringer, mange andre virksomheder har, og derfor var netop de to virksomheder emimente som eksempler på, hvordan EhNj kan hjælpe virksomheder videre. I casevideoen om Komproment tilføjede vi også en udtalelse fra Cowi, der kunne fortælle, hvorfor disse type projekter er vigtige for den generelle udvikling. 

Udover rådgivning tilbyder EhNj også forskellige events, der har til formål at tilføre virksomhederne den nyeste viden, så de er godt klædt på nu og i fremtiden. Et af disse events var ‘Cypersikkerhed for sjov’, som blev afholdt i Musikkens Hus. Til dette event lavede vi en eventvideo og to videoer med udtalelser fra deltagere, der fortalte om, hvad de havde fået ud af oplæggene om cypersikkerhed. 

Services

  • Sparring om indhold – både billeder og videoer med forskellige temaer.
  • Afklaring af målgrupper. Vi fandt i fællesskab frem til, hvilke målgrupper, der var interessante at ramme med indholdet, og det er blevet en rettesnor for det, vi laver. 
  • Afklaring af, hvad EhNj tilbyder og hvad virksomhederne efterspørger for at sikre maksimal relevans.
  • Definering af relevante platforme, så der var sammenhæng mellem indholdet, målgruppen og de ønskede budskaber. 
  • Udformning af drejebøger og storylines til casevideoerne, for at sikre kvaliteten af både processen og indholdet. 
  • Udformning af spørgeramme til de forskellige udtalende personer. 
  • Videoer i flere formater, der passer til de forskellige platforme. 
  • Upload af billeder og video til deres egen contentbank, så materialet ligger klar, så snart det er færdigt. 

Produkter

  • To forskellige casevideoer med to forskellige virksomheder med tilhørende storylines og planlagte strukturer.-
  • En eventvideo fra ‘Cypersikkerhed for sjov’ med stemningsklip og udtalelser fra EhNj og oplægsholderne. 
  • To interviewvideoer med udtalelser fra deltagende virksomheder til ‘Cypersikkerhed for sjov’.
  • Billeder til brug på sociale medier fra ‘Cypersikkerhed for sjov’.

Aliquip quae scipit eros

"Aliquip quae scipit eros. Anim commodi maiores pharetra, arcu incidunt, omnis iste incidunt cursus. Officia ea numquam vivamus repellen. Minus fermentum litora."
Jesper Storm Simonsen
Salgschef ved Nordelektro A/S

Se flere cases

Hør mere om jeres muligheder