Content-idéer

Gør dine kunders
spørgsmål til content

Content-idéer lige til højrebenet
– dine kunders spørgsmål er nøglen.

For mange mindre virksomheder er det en udfordring kontinuerligt at være tilstede på sociale medier, og derudover kan det være svært at opfinde det indhold, man skal poste. MEN at besvare sine kunders spørgsmål er et godt udgangspunkt for indhold til SoMe. Hvis du ved lidt om søgemaskineoptimering, ved du nok også, at det kan være en gylden metode til at få dine kunders opmærksomhed.

Hvis du ikke sidder inde med den store søgemaskineindsigt, får du her et tip til, hvordan du kan finde på indhold til dine sociale medier.

På mange hjemmesider er der en FAQ-side – altså en side, hvor virksomheden besvarer de spørgsmål, de oftest får af deres kunder. På samme måde er der sikkert noget, dine kunder ofte spørger dig og dine kollegaer om. Her er 5 lette steps til at lave spørgsmålene om til indhold

  1. Tænk over, hvilke spørgsmål du ofte får fra kunderne og bed også dine kollegaer om at tænke over, hvilke spørgsmål de ofte får.

  2. Skriv alle spørgsmålene ned, og se om der er nogle, der går igen.

  3. Saml alle spørgsmålene i et dokument og rangér dem efter “popularitet”.

  4. Skriv korte og præcise svar på alle spørgsmålene.

  5. Formidl svarene i videoer, fængende tekster eller billeder, og brug dem som indhold til jeres sociale medier. 

Nu har du en klar idé om, hvad der højst sandsynligt er vigtigt for jeres kunder og samtidigt har du et overblik over, hvad I kan lave indhold om. På den måde imødekommer I kunderne og viser, at I har indsigt i, hvilke problemer, udfordringer og spørgsmål kunderne har. En sidegevinst ved denne metode er, at I måske får flere følgere/kunder, fordi potentielle kunder opsøger den viden, I lige præcis giver svar på. HUSK at kommunikere svaret på en måde som kunderne forstår og gør det kort og præcist – det viser, at I er professionelle og kender jeres kunder.

To store fluer med ét simpelt smæk.

Vil du lære mere?
Se vores kurser her.